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Electric Cars

It is after building more than twenty cars with a gas engine that the FormUL team decided to get into electric car. With the hard work from students in graduate school, the electric car could be build in time for the 2015 season.


2023

General

  • 196 kg

  • 50 kg

  • 22 km

  • 120 km/h

  • < 5 seconds

  • 2.2 g

  • 1.7 g

Propulsion

  • 4 independent hub motors custom made

  • 80 kW (107 hp)

  • 104 Nm (77 lb.-ft)

  • Planetary

Chassis / Suspension / Brakes

  • Chromoly ™ 4130 - Steel tubular

  • Ohlins shock absorbers - Push rod front & pull rod back

  • Carbon fiber

  • 10" - center of wheel homemade

  • ISR et AP Racing - Steel floating disks & aluminium caliper

  • Aerodynamic kit in carbon fiber

Electronic

2022

General

  • 194 kg

  • 46 kg

  • 22 km

  • 120 km/h

  • < 3 seconds

  • 2.2 g

  • 1.7 g

Propulsion

  • 80 kW (107 hp)

  • 104 Nm (77 lb.-ft)

  • Planetary

Chassis / Suspension / Brakes

  • Chromoly ™ 4130 - Steel tubular

  • Ohlins shock absorbers - Push rod front & pull rod back

  • 10" - center of wheel homemade

  • ISR et AP Racing - Steel floating disks & aluminium caliper

  • Aerodynamic kit in carbon fiber with sidepods

Electronic

2018

It is with a mature team of mostly finishing members that FormUL entered in performance mode. The team accomplished projects of huge proportions, and will make its stand again in the biggest competitions for the season to come.


General

  • 194 kg

  • 46 kg

  • 22 km

  • 120 km/h

  • < 3 seconds

  • 2.2 g

  • 1.7 g

Propulsion

  • 4 independent powertrains

  • 80 kW (107 hp)

  • 104 Nm (77 lb.-ft)

  • Planetary

  • Cylindrical Sony VTC6

Chassis / Suspension / Brakes

  • Chromoly ™ 4130 - Steel tubular

  • Ohlins shock absorbers - Push rod front & pull rod back

  • Fiberglass

  • 10" - center of wheel homemade

  • ISR et AP Racing - Steel floating disks & aluminium caliper

  • Aerodynamic kit in carbon fiber with sidepods

Electronic

  • Coming Soon

  • Coming Soon

2017

After correcting a few issues, the team rose up gloriously by planning new projects and new challenges to take on for the car. With an incredible team and succession in performance mode, FormUL will make its stand again in the biggest competitions for the season to come.


General

  • 194 kg

  • 46 kg

  • 22 km

  • 120 km/h

  • < 3 seconds

  • 2.2 g

  • 1.7 g

Propulsion

  • 4 independent powertrains

  • 80 kW (107 hp)

  • 104 Nm (77 lb.-ft)

  • Planetary

  • Cylindrical Sony VTC6

Chassis / Suspension / Brakes

  • Chromoly ™ 4130 - Steel tubular

  • Ohlins shock absorbers - Push rod front & pull rod back

  • Fiberglass

  • 10" - center of wheel homemade

  • ISR et AP Racing - Steel floating disks & aluminium caliper

  • Aerodynamic kit in carbon fiber

Electronic

  • Coming Soon

  • Coming Soon

2015

Résumé à venir


General

  • Coming Soon

  • 22 km

  • 120 km/h

  • 3.5 seconds

  • 2.2 g

  • 1.7 g

Propulsion

  • 4 independent engines

  • 80 kW (107 hp)

  • 104 Nm (77 lb.-ft)

Chassis / Suspension / Brakes

Electronic

  • Coming Soon

  • Coming Soon


Gas Cars

2016

Coming soon


General

  • 184,5 kg (406 lb)

  • 3.5 seconds

  • 2 g

  • 2 g

Propulsion

  • Honda CBR600-RR à 4 cylindres atmosphériques

  • 89 Hp @ 8500 RPM

  • TORSEN - Autobloquant

  • Honda 6 vitesses actionnées par cylindres pneumatiques

Chassis / Suspension / Brakes

  • Chromoly ™ 4130 - Tubulaire en acier

  • Coming Soon

  • Exterior : Carbon fiber
    Interior: Aluminium

  • 10" en aluminium

  • ISR et AP Racing - Steel floating disks & aluminium caliper

Electronic

  • Moteur contrôlé électroniquement

  • Transmission contrôlée électroniquement

  • Homemade concept made by the team

2014

L'année 2014 a été marquée par des changements majeurs au niveau du moteur, du différentiel et de l'aérodynamique. De plus, pour au moins une 3e année d'affilée, la voiture a subi une cure minceur qui a amené son poids à 184,5 kg (406 lb). Il s'agit donc de la voiture la plus légère de Laval et parmi les plus légères comportant 4 cylindres et un châssis en acier.

L'équipe est arrivée en 6e position à la compétition du Michigan et 1re à la compétition Formula North. ULaval Racing se classe ainsi comme étant la meilleure équipe au Canada et la 3e en Amérique.


General

  • 184,5 kg (406 lb)

  • 3.5 seconds

  • 2 g

  • 2 g

Propulsion

  • Honda CBR600-RR à 4 cylindres atmosphérique

  • 80 Hp @ 9500 RPM

  • À glissement limité

  • Transmission séquentielle 6 vitesses

Chassis / Suspension / Brakes

  • Tubes d'acier aéronautique

  • Double triangulation avec amortisseurs Ohlins

  • Fibre de carbone et textile

  • Keizer 10" en aluminium

  • 4 freins à disques

Electronic

  • Moteur contrôlé électroniquement

  • Transmission contrôlée électroniquement

  • Système d'acquisition AiM Sports

  • Système conçu à l'interne par les étudiants

2013

L'année 2013 est une année de grands changements. Celui qui apparaît le plus évident sont les ailerons qui ont été un facteur clé dans l'amélioration des performances de la voiture. Le changemment des roues de 13 pouces vers des roues de 10 pouces est un autre important changement qui a eu lieu en 2013.

La voiture a su démontrer ses performances en arrivant en 5ème position à la compétition du Michigan. Il s'agit du meilleur classement et certainement de la meilleure voiture construite par l'Université Laval.


General

  • 200 kg (440 lb)

  • 3.5 seconds

  • 1.8 g

  • 2 g

Propulsion

  • Honda CBR600-RR à 4 cylindres turbocompressé

  • 100 Hp @ 9500 RPM

  • Torsen

  • Transmission séquentielle 6 vitesses

Chassis / Suspension / Brakes

  • Tubes d'acier aéronautique

  • Double triangulation avec amortisseurs Ohlins

  • Fibre de carbone

  • Keizer 10" en aluminium

  • 4 freins à disques

Electronic

  • Moteur et turbocompresseur contrôlés électroniquement

  • Transmission contrôlée électroniquement

  • Système d'acquisition AiM Sports

  • Système conçu à l'interne par les étudiants

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